Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.09.2021 08:02 - Днес Слънцето не изгря
Автор: pvdaskalov Категория: История   
Прочетен: 2420 Коментари: 14 Гласове:
13

Последна промяна: 25.09.2021 08:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

МОНОЛОГ НА ДЯДО БОЖЕ

Усилено се говори,

че започващата Зима

щяла да бъде много студена.

Днес Слънцето не изгря, а Дядо Боже забеляза тази аномалия едва тогава, когато се събуди и в тъмното не можа да прочете дори уводната статия на есперантския вестник, оставен до възглавницата му от праправнука на Хермес. Стана от леглото и започна да бърка из джобовете, но не го намери. Погледна под кревата, надзърна и в долапа – няма го това Слънце и туй то!

„Но щом там долу виждам силуета на Земята, рече си Господ, задимило е нанякъде, изоставяйки планетите да мръзнат. Хъм, хъм… Значи не то, а аз съм гравитационния център на Слънчевата система. Не знаех. Ама това е голяма отговорност! Трябва да създам ново Слънце, преди да стане късно за оцеляването на човеците, дето плъзнаха по всички планети наоколо, без да ме питат. Но ако Слънцето се върне? Какво пък – ще станат две слънца. Я колегата от Алфа и Бета Центавър, нима му е зле да си пече картофите на два огъня?! И все пак, много ме е яд. Егаси любовникът! Крие се под разни имена – Ра, Сол, Хелиос. Не му омръзна да се занимава с мургави египтянки, белогърди римлянки и гъркини, тънкокръсти тракийки, ами кой знае с коя силиконова миска се търкаля в момента в някоя плевня, рискувайки да направи пожар, ако бутнат фенера в сламата.

Впрочем, всяко зло за добро, както казват българите. Като им помръзне задникът, човеците ще надуят ядрените централи до дупка. Така ще свършат атомните бомби, като ги превърнат в гориво! Но трябва да направя нещо спешно поне за моите любимци, дето се пръснаха по света, а техните политици спряха строежа на Централата при Белене! Ще им пратя араби и арабки, те са с по-гореща кръв, нека ги топлят…

А аз, вместо да се офлянквам, я да взема малко матреал от Млечния път и да им направя ново Слънце, а може и да е с нов модел – като пръстен в равнината на земния екватор, та да настане вечна Пролет на любимата ми Синя планета. Тръгвам, че в тъмнината, дето я направи този калпазанин, Слънцето, половината човечество ще забременее. Иди после разбери кой баща, кой майка… Нямат толкова черкви и катедрали за кръщавките.”  



Тагове:   Белене,   сол,   хермес,   РА,   Хелиос,


Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nedovolen - Нашето слънце вече няколко месеца ...
25.09.2021 08:22
Нашето слънце вече няколко месеца не изгрява. Готвят се други слънца, ама пак няма да ни огрее.:)))
цитирай
2. leonleonovpom2 - Поздрави, Пиер!
25.09.2021 08:39
НЕ, нЕ, започвам с НЕ!
Имаше един мистър"НЕТ"! Беше много уважаван, заради него!
Забелязвям, едва сега, че жена ми ,често, даже още не е чула, за какво иде реч и -НЕ!?
Страхотна защитна система е, за знаеш! Първо откажи, така ще разконцентрираш тоя пред тебе, така, че може и да забрави, какво иска! Сигурно ще ти иска нещо, обикновено пари!
НЕ си даваме наш Райко! Сигурно е брачед на Ра, НЕ на Сол, как мислиш? А, от Рай идва и името му! Или пък на Рая от него?
За Македония ,даваме я, да се маха, да я взимат щиптърите! Да видят лекетата, НЕ, макетата да видят, как Слънцето им изгрява от...Запад! ?Кървавочервено, опръскано с "бозе"! От Дураси!Или Драч, като Здрач!
Но наш Райко на никого НЕ го даваме! Да сме наясно!

Защото ще дойдат експериментаторите! А те са били в едно училище с Чилова, една министърка! А, нея, като я представял Петканов, на царя/ защо ли той?/ с думите ,че е много умна, царят като я отледал добре отвсякъде, потвърдил казаното от Петканов с думите- Хубава е Петканов, хубава е!

Тези експериментатори, като им знам акълът, колко е ,първо ще искат да взривят Стария Райко? Да го продадат за скрап, а после ще мислят, първо ,къде да внесат парите от скрапа?-В Арабските емирати, Швейцарска банка или на друго, по- сигурно място!? И след това ще поставят един макет на магистрала? Момент, пак си дойдох на темата- за магистралите! На нов Райко макет ще сложат, не на магистрала На тях има, даже в излишък!! Даже и ще го запалят, да видим ,че гори, пардон- свети!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
3. pvdaskalov - * ! *
25.09.2021 08:45
nedovolen написа:
Нашето слънце вече няколко месеца не изгрява. Готвят се други слънца, ама пак няма да ни огрее.:)))

Труден коментар за отговор. Почесах се и зад двете уши, поразтрих слепоочията и ми хрумна поне да има пълнолуние... Ама и така не става. Няма ли Слънце, няма да има и светеща Луна. Ако коментарът е с политически оттенък, ще кажа, че има звезди, ама са джуджета... Явно, ще трябва да се самоуправляваме. Ако и това не става, да вземем да излъчим Правителство от средите на Блог.бг... Аз лично не се наемам да направя списък, защото Калофер и Юмрука вече са огряни. Скоро ще замирише и на джибри... и всичко ще потръгне като лани. Дано само няма трета ковид-гадина (не е правописна грешка). Сега доволен ли си, Приятелю?
цитирай
4. anetta - Добро утро!
25.09.2021 08:49
И около мен непрекъснато говорят, колко студена ще е зимата..Мии зима е, ще е студена, но пък ще мине..и ще дойде пролетта и пак лятото. : ))) От една студена зима ли ще се плашим..: )) Ама ако я нямаше студената зима...как ще оценим знойното лято?! Прекрасен ден, пожелавам! : )
цитирай
5. pvdaskalov - * ! ! *
25.09.2021 09:26
Нещо си ядосан, Лео. На моя коментар при теб ли? Майка България трябва да прощава на непослушните си деца. Все пак са нейни рожби. Направим ли я да свети като Слънце, ще се присламчат избягалите доброволно или осиновените на сила. Зай руих! Будь спокойнъйм (не съм сигурен за правописа). Условието е нашите джуджета да станат пълноценни Нови звезди, но не след милиард години, разбира се. Все по-ясно ми става защо сме търсили чужденци за трона...
Поздрави!
цитирай
6. pvdaskalov - * ! ! ! *
25.09.2021 09:47
anetta написа:
И около мен непрекъснато говорят, колко студена ще е зимата..Мии зима е, ще е студена, но пък ще мине..и ще дойде пролетта и пак лятото. : ))) От една студена зима ли ще се плашим..: )) Ама ако я нямаше студената зима...как ще оценим знойното лято?! Прекрасен ден, пожелавам! : )

Благодаря, Ани, но явно не знаеш вица за Манго.Отишъл при Дядо Боже, целувал му половин час ту едната, ту другата ръка и горещо го замолил накрая да направи така, че на две лета да има една зима. Дядо Боже го помилвал по сплъстената черна коса и благо го попитал: Сега какво е? Лято, Господи. А след него какво идва? Бърррр, Зима, Господи. А след нея, синко? Миии, лято. Ето, видя ли? На една зима се падат две лета? Ухилил се до ушите Манго, поклонил се и си тръгнал щастлив.
Пожелаваш ми прекрасен ден... Такъв ще е. Отиваме в Хисаря - римския Диоклецианопол - на мисия.
Жива и здрава! И поздрави от калоферското котарачето за братовчедите си - столичани. С половин муцунка поздравява и пинчерчето.
цитирай
7. anetta - Да, вица не го знаех, но говорех за друго...
25.09.2021 10:15
хората са казали..Цар далеко, Бог високо.. Страхуваме се от зима, а не от ледовете в сърцата и душите си. Нима има Зима, която може да ни уплаши, ако имаше единство, ако имаше взаимопомощ..от нас, за нас..остави ги управляващите..тях отдавна съм ги отсвирила, защото които и да дойдат на власт, едно и също и не е до управляващите, а до системата, тя ни мори! Погледни до къде я докарахме, човеци се страхуват от човеци..да не бъдат измамени, , да не бъдат излъгани..никой на никой не вярва..пари, власт и секс..ето това е Бога днес на Земята. И защо се изметнахме от Вярата, от Надеждата, от Любовта? Болно ми е да гледам бездушието, а усещам, че и аз понякога съм бездушна..Темата е обширна..и сега е Зима, от години е Зима..и ни е студено..зъзнем, мръзнем, но не правим нищо, за да си върнем лятото..т.е. Слънцето. На Бог не му е работата да мисли за нашето Слънце..на нас се пада тази отговорност..Съзнавам, че звуча като проповедник..но вярвам, че хората могат да се замислят..че не Бог и Царя ръководят съдбите им..а хората около тях..
Благодаря за поздрава..ама мъничките бутат къщата, мама ги гледа..а тати още едва ходи, но е по-добре..А не взех пинчерчето, колкото и да го исках..в момента в който го взех, така се разплака за стопанина си..че мум го върнах още на момента. Не искам да страда..
цитирай
8. nedovolen - К3
25.09.2021 13:23
Благодаря за обширния отговор!
Много съм доволен, аз и от живота съм си доволен, ама така се получи ника. От Не До Волен.
Някой пита как ще е зимата. Ами, умерена. Не както уплаши един професор метеоролог, че ще бъде студена като преди сто години.
Поръчах на приятел да обследва, той ми каза. Вече трета поредна година ми проверява дали в моя имот ще има градушка, да не опъвам мрежите. И слава Богу, няма. Измерва ми кръвно, захар по телефона. Както и захарността на гроздето, се сетих. Направил е велики открития, т.е. решения, които не са видели бял свят, поради нашите институции. Защо ли ти пиша тези работи. А, да, днес източих виното. Като смуча, понякога гълтам, няма да го хабя...
Той би могъл да ти е полезен в археологията и където и да е.
Стана малко есенциално отклонение.
:)))
цитирай
9. leonleonovpom2 - НЕ, бе, приятелю!
25.09.2021 15:03
Как може да съм ядосан на тебе! На продажниците съм ядосан ! Слънцено не изтряло Колко заводи продадоха за скраб Следователно и Слънцето ще засилят към вторчни суровини!За да измекярат!
Не се сърдя на никой, на тебе ни най-малко! Ти си толкова доброжелателен човек, трябва да съм урод ,за да ти се сърдя!
Днес съм шеговите настроен и в такива случаи иронията ми е насочена към тези, които иначе не одобрявам!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
10. pvdaskalov - * !V *
25.09.2021 15:59
anetta написа:
хората са казали..Цар далеко, Бог високо.. Страхуваме се от зима, а не от ледовете в сърцата и душите си. Нима има Зима, която може да ни уплаши, ако имаше единство, ако имаше взаимопомощ..от нас, за нас..остави ги управляващите..тях отдавна съм ги отсвирила, защото които и да дойдат на власт, едно и също и не е до управляващите, а до системата, тя ни мори! Погледни до къде я докарахме, човеци се страхуват от човеци..да не бъдат измамени, , да не бъдат излъгани..никой на никой не вярва..пари, власт и секс..ето това е Бога днес на Земята. И защо се изметнахме от Вярата, от Надеждата, от Любовта? Болно ми е да гледам бездушието, а усещам, че и аз понякога съм бездушна..Темата е обширна..и сега е Зима, от години е Зима..и ни е студено..зъзнем, мръзнем, но не правим нищо, за да си върнем лятото..т.е. Слънцето. На Бог не му е работата да мисли за нашето Слънце..на нас се пада тази отговорност..Съзнавам, че звуча като проповедник..но вярвам, че хората могат да се замислят..че не Бог и Царя ръководят съдбите им..а хората около тях..
Благодаря за поздрава..ама мъничките бутат къщата, мама ги гледа..а тати още едва ходи, но е по-добре..А не взех пинчерчето, колкото и да го исках..в момента в който го взех, така се разплака за стопанина си..че мум го върнах още на момента. Не искам да страда..

Мисловен, снизходителен, грижовен човек си. Не се изненадвай тогава, че коментирам често при теб. Мисля, че няма да сгреша, ако ни в клин, ни в ръкав кажа, че и Вал е от твоята кръвна група. Споменах кръвната група и се сетих, че осем пъти съм бил кръводарител; веднъж дори в Бенгази, но и до ден днешен не са ми я казали ни там, ни тук. Колко дребни неща могат да се направят със значим ефект! Какво пречи в някое ъгълче на личната карта да има това отбелязано?!
Казват, че "Бъди жива и здрава" било твърде шаблонно. Мисля, че оценката трябва да е лична.
П и е р
цитирай
11. pvdaskalov - * V *
25.09.2021 16:11
nedovolen написа:
Благодаря за обширния отговор!
Много съм доволен, аз и от живота съм си доволен, ама така се получи ника. От Не До Волен....
:)))

И мен са разпъвали на кръст не само заради НИК-а ми, но и за подписа Пиер. Не това е важно, а с какво и с какъв тон се явяваш пред съблогърите,
Снимай двора и го публикувай без адрес, щом имаш винце. Че нали знаеш - един вдига сватба, а друг брадва. От опит го зная. Засегнах властимащи 2007-ма, а те ми организираха кражба на компютъра. Писах това преди години; може и да го пусна като второ издание...
цитирай
12. pvdaskalov - * V! *
25.09.2021 18:11
leonleonovpom2 написа:
Как може да съм ядосан на тебе! На продажниците съм ядосан! .........................
Днес съм шеговито настроен и в такива случаи иронията ми е насочена към тези, които иначе не одобрявам!
Хубав ден, приятелю!

Лео, и аз съм с приповдиганато настроение, но защо, ще споделя с теб на лични.
Сетил съм се за друго. Гяволи разпродават парцели на Луната, съпроводени с кадастрални скици. Кой им е разрешил, не ми е ясно. Ами я си представи, че ковид-богаташите започнат да продават слънчеви петна и протоберанси на Слънцето! И се въведе такса за нас, простосмъртните, че се греем! Май вече всичко може да се очаква. Сюжет за филм...
Но да си кажем нещо друго. Може ли да се сложи ред в изследването откъде идва думата "парламент"? Моето "изследване" (ти ме зарази) води до:
parlare (ит.) – говори (бълг.)
мentirе (исп.) – лъжа (бълг.)
Жив и здрав!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Приятелю!
25.09.2021 21:42
Да, в уличен превод високопоставеният парламент е просто една говорилня и нищо друго! Нашите го допълниха с читалня и със спалня!
Да, Данчо ментата дължи прякора си на този глагол- меттире
А имаше и една Менда в говорилнята! Порок, грешка означава! Наистина, голям порок е лъжата!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
14. pvdaskalov - * V!! *
25.09.2021 22:37
leonleonovpom2 написа:
Да, в уличен превод високопоставеният парламент е просто една говорилня и нищо друго! Нашите го допълниха с читалня и със спалня!
Да, Данчо ментата дължи прякора си на този глагол - меттире
А имаше и една Менда в говорилнята! Порок, грешка означава! Наистина, голям порок е лъжата!
Хубава вечер, приятелю!

Изчерпахме въпроса... Благодаря, Ваньо.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pvdaskalov
Категория: История
Прочетен: 2102903
Постинги: 726
Коментари: 6890
Гласове: 13602
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031